Un bon dia, arribo a casa i,
en obrir la correspondència, a més de les cartes de les entitats bancàries, el fulletó
d’uns que compren or i el del kebab del
barri, hi trobo un catàleg de joguines de la campanya nadalenca. Puntualment,
tot just començat el novembre, quan encara no fa ni fred, me’l trobo a la bústia
no fos cas que les compres nadalenques em passessin per alt. Ja hi tornem a
ser!
Poc després, mentre miro de
posar-me al dia mirant el telenotícies, -abans, després o a la mitja part-, emeten un dels anuncis de la Marató. Tant
si en tinc ganes com no, m’etziben aquelles imatges que, com una bufetada mal
donada, em fan a miques l’ànima.
I és que els dies que vénen,
a més de ser el temps del consumisme per excel·lència, també és el moment de
les campanyes solidàries: el gran recapte d’aliments, la Marató... I amb elles arriba la
publicitat sensibilitzadora. Què hi puc fer? Entomar-ho. No puc pas desaparèixer fins
l’endemà de Reis!
Em toquen la fibra i crec que entenc alguna de les intencions del missatge: La primera, aconseguir mobilització social. La segona, despertar la sensibilitat de la població perquè conegui les malalties i les dificultats que tenen les persones que les pateixen. La tercera, aconseguir col·laboracions econòmiques.
Em toquen la fibra i crec que entenc alguna de les intencions del missatge: La primera, aconseguir mobilització social. La segona, despertar la sensibilitat de la població perquè conegui les malalties i les dificultats que tenen les persones que les pateixen. La tercera, aconseguir col·laboracions econòmiques.
Captat. Processo les
imatges, reacciono i em faig els
meus propòsits per actuar a partir dels tres punts anteriors. Primer, com ja
havia decidit fa un any, m’apuntaré de voluntària de les campanyes. Segon, prenc
consciència de les dificultats que ha de comportar patir aquestes malalties: ha
de ser terrible. Ara bé, no m’han despertat la sensibilitat sinó que me l’han esquinçada!
Tercer, tal com he fet els anys anteriors, faré una aportació econòmica per
col·laborar a la causa d’enguany.
Decidida, passo a l’acció. Per començar, vaig
pel voluntariat. Campanya Marató: com en anys anteriors, tan bon punt es dóna
el tret de sortida m’és impossible apuntar-me a fer de voluntària perquè ja no
hi ha places. Campanya recapte d’aliments: a la meva ciutat hem batut el rècord
de voluntaris i no m’hi puc apuntar. Per continuar, pel que fa a la conscienciació
poca cosa hi puc fer a part de patir quan veig algú amb greus dificultats, recordar
els moments més durs que he passat al costat de persones que han patit molt per
total no sortir-se’n i continuo fent tot el que està a les meves mans per
evitar emmalaltir. Com si això em deixés al marge del repartiment de la mala
sort! Per acabar, decideixo que faré el donatiu corresponent el dia de l’acte
central de cada campanya.
Vista la situació em faig
unes quantes preguntes: Què esperen de mi? Què pretenen amb aquesta publicitat?
Si em sento malament seré més generosa? Les
persones febles que apareixen en aquesta campanya publicitària realment volien
que la seva imatge i el seu estat fos difós d’aquesta manera?...
Sé que
m'espera un advent dur, carregat de tristos records i no em ve de gust veure
aquests anuncis que juguen amb la meva sensibilitat. Reclamo el dret a viure el
temps que falta per Nadal tranquil·lament i amb il·lusió per la proximitat de les
festes nadalenques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa el teu comentari...