dimecres, 14 de gener del 2015

Ser o no ser Charlie Hebdo? És aquesta la qüestió?




El mateix dia de l’atemptat a la seu de Charlie Hebdo, les xarxes socials es van omplir de missatges de suport al setmanari satíric: dibuixos, fotografies i textos circulaven, agradaven, eren compartits, enviats i reenviats. Haver penjat un Je suis Charlie al mur de facebook, al twitter i a qualsevol altra xarxa social m’hauria proporcionat alguns likes i algunes comparticions de les quals m’he privat perquè des del primer moment no em vaig sentir del tot Charlie, tot i que penso que potser ho sóc més que alguns dels personatges que encapçalaven la manifestació de diumenge a París. Una manifestació, per cert, rígida, encarcarada i -almenys a les primeres files- polititzada.
Estic a favor de la llibertat d’expressió, entesa com a un dret del qual se n’ha de fer un ús responsable, amb certes limitacions ètiques per respecte a la dignitat i la moral dels altres. Com qualsevol altra llibertat, la d’expressió no està exempta de conseqüències, per això sovint sóc prudent o fins i tot covarda. Conseqüències, és clar, que no justifiquen cap crim.
L’assassinat d’uns humoristes a mans del fanatisme -en aquest cas islàmic- no té perdó. Vull mostrar el meu rebuig, la meva indignació i condemna a aquest i a qualsevol altre assassinat.
Comparteixo el retall de The Guardian Si  “Je ne suis pas Charlie”, sóc una mala persona?, que ha publicat avui l’Ara, amb el qual m'he sentit identificada.




Que Déu, en qualsevol dels seus formats -si és que hi ha cap format que el faci existent-, ens lliuri del fanatisme que va atemptar contra Charlie i que ens lliuri també de molts dels polítics que encapçalaven la  marxa de París, perquè haver dit Je suis Charlie no els absol dels actes que han comès en contra de la llibertat d’expressió. Penso que els humoristes assassinats s’esgarrifarien i potser s’ofendrien veient tanta hipocresia a primera fila de la manifestació de diumenge.
Potser la qüestió no és només ser o no ser Charlie Hebdo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari...