diumenge, 26 d’agost del 2018

Exercitant en companyia de nous hits


Que la música juga un paper important a l’hora de canviar els estats d’ànims és ben conegut. Que ens serveix per distreure’ns i animar-nos, també. És per això que en aquesta sèrie dedicada a la Distròfia Simpàtico-Reflexa he publicat quatre entrades en què comparteixo temes que m’ajuden a passar millor les hores d’exercicis, siguin al gimnàs de l’hospital, en alguna consulta privada o en el pseudogimnàs en què s’està convertint casa meva. Damunt del llit, a la taula del menjador, a l’habitació petita o darrere una porta, llocs on normalment s’hi duen a terme activitats domèstiques -o no- (aquí us animo a deixar volar la imaginació en funció de la companyia i de la filmografia que hàgiu vist), doncs tots aquests llocs s’han convertit en racons d’activitats físiques dedicades a activar, mobilitzar o recuperar les diferents estructures i funcionalitats del meu braç i mà drets.
Fer els exercicis un dia sí i un altre també acaba provocant una sensació de monotonia que requereix alguns estímuls per mantenir o augmentar la motivació, sinó, és fàcil acabar amb un ja ho faré després d’aquells que potser no arriben mai. Com que tot el que he llegit en referència a aquesta malaltia coincideix en què la rehabilitació és el millor que s’hi pot fer, no em  puc permetre tirar la tovallola.
D’entre alguns elements que fan més portable aquesta rutina disciplinària i autoexigent, hi trobo la música, per això fa uns mesos parlava de temes que mai no hauria escoltat si no fos als gimnasos o de noves melodies, i més endavant compartia alguns clàssics de la meva llista de reproducció habitual com Katie Melua, Garfunkel, Coldplay o el grandíssim i desaparegut Leonard Cohen.
Avui vull compartir alguns temes i versions que he descobert gràcies al programa “FAQS”, dedicat a temes actuals i en el qual la situació política de Catalunya hi juga un paper importantíssim, que TV3 emet els dissabtes al vespre en prime time i fins ben entrada la matinada (mentre altres cadenes ofereixen pel·lícules o programes d’entreteniment), del qual em declaro fidel admiradora.
Del FAQS, m’agrada gairebé tot, encara que a vegades trobo que paguem molt cara la pluralitat o diversitat d’opinions; entre les coses que més m’agraden del programa en destacaria la seva conductora, Laura Rosel, i la banda sonora que cada dissabte ens ofereix diferents versions d’un mateix tema musical.
Aquesta banda sonora –igual que la de molts altres programes de TV3- es pot seguir lliurement a Spotify. Seguir-la m’ha permès descobrir temes i versions que fins ara desconeixia i ampliar la llista dels meus hits que sonen mentre exercito cos i ànima.
Avui, darrer diumenge d'agost, comparteixo amb vosaltres algunes d'aquestes versions que m'ajuden a fer més portable tot aquest desordre. Espero que aquesta tria també us agradi i ens ajudi a tots plegats a encarar amb ànims el setembre.
Adriana, 26 d’agost de 2018 
DSR-29

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari...